MASKOT | Farkımız
KUSURSUZ BENZERLİK!

her noktada benzerlik!

Üretim,
gözbebeğinden
pabuçlara
kadar
azami benzerlik
hassasiyetiyle
sürer!
Benzerlikte
gövde formunun
benzerliği de
karakterin yüzü kadar
önemlidir.

hık demiş cnc’den düşmüş!

Karakterin ÇizimiKarakterin Modellemesi
Karakterin Cnc ÜretimiKarakterin Maskotu

kafa fiber olsa, bu benzerlik kolaydı!

Ya kafa fiber olsaydı?
O zaman, içindeki animatör bırakın dons etmeyi, koşmayı, bütün gününü burnunu düz tutmaya çabalamakla geçirirdi.
Fiber ağır, sert ve kırılgan malzemedir. Kafada hem sağlıklı değildir, hem de konforsuzdur.
Bu benzerlik, maskotun malzemesi ve hafifliğiyle büyük anlam kazanıyor.
Detaylar benzerse bütün de benzer!
Sadece ana formun benzerliği yeterli etkiyi sağlamaz.
Mükemmel benzerlik gözlerden dişlere bütün detayların birebir üretimi demektir.
HAFİFLİK DEVRİMİ!

hem kocaman, hem kuş gibi!

Maskot da gülümsüyor, içindeki animatör de!

jvind kafa=10 çocuk kafası
Yukardaki maskotun kafası, en iri maskot kafalarından biridir. Kocaman kafasından bile büyük iki de kulağı ekleyince, aslında animatörün üç büyük kafayı taşıdığını söyleyebiliriz. Vidyoyu da izlerseniz, buna rağmen ne kadar rahat hareket ettiğini, koşabildiğini ve dansedebildiğini göreceksiniz.

Bunun nedeni, maskot kafalarını en hafif malzemeden üretiyor olmamızdır. Ayrıca bu üretimde bile ince işçilikle malzemenin kısmen içini boşaltıyor ve daha da hafif olmasını sağlıyoruz.

Sahada neşeli, coşkulu, atraksiyonlu performanslar için hafif kafa şarttır.

Büyüğün etkisi başkadır!

geniş alanda hızlı ve etkili algılanma!
Maskot Karakter kafalarının genellikle büyük talep edilmesinin nedeni, geniş alanlarda uzaktan da hızlıca algılanabilmesi ve daha büyük etki yaratabilmesidir. Bu hafif üretim yöntemi sayesinde, artık maskotlarda büyük kafalar sorun olmaktan çıkmıştır.
TEKNOLOJİ

fark yaratmanın ilk koşulu; teknoloji!

yatırımımız işimize gelene değil, işimizedir!

2 cnc makinesi
3D printer
Vakum makinesi
Dekope makinesi
Adapte makinesi
2 baskı makinesi
Makineninizin her an elinizin altında bulunması şunlar demektir;

Hata yaparsam kamufle etmeye çalışmam,yeniden ve temizini üretirim. Daha düşük maliyete üretirim Daha çok sayıda üretirim Beklemem, kısa zamanda üretirim Makinelerimin bütün ayarları kendi işime odaklıdır, zaman kaybetmem.

Ve makinelerimizi biz üretiyoruz!

Hem de on beş yıldır! “Yok artık” dediğinizi duyar gibiyiz. Ama gerçek bu! En elzem ve değerli cnc, vakum ve 3D printer makineleri ofis atölyemizde, Ozan Kotoğlu ve ekibi tarafından üretilmiştir. Sağda ilk cnc makinesiyle ve sol altta altı yıl önce ürettiği vakum makinesiyle üretim müdürümüz Ozan Kotoğlu!

En kaliteli maskot, en gelişmiş teknolojiyle üretilir!

Daha güzel gülüşler
Daha ergonomik bedenler
Daha kaliteli maskotlar için ileri teknoloji vazgeçilmezimiz!
EPOKSİ GÖZLER

tüketiciyle göz göze!

maskotun iletişim merkezi, gözler!

Bakışın etkisi!
İletişimde en etkili unsurlardan biridir. Bimiz hayatımızda da böyleyken, sahada bütün gözler üzerine çevrilmiş bir karakter için de böyle! Tüketici ilk önce onun yüzüne, haliyle yüzünde de gözlerine bakıyor.
Eğriti, mat ve sönük bakışlar kimsede iz bırakmaz! Ve böyle canlı, pırıl pırıl bakışlar da asla unutulmaz!

Hafızalarda pırıl pırıl bakışlar kalsın diye!

Bir göz için 3 gün!
Bir maskotun göz yapımı için tam üç gün harcıyoruz. Çünkü epoksi, kuruması zaman alan bir maddedir. Ayrıca sıvı ve kaygan olduğu için, gözün çok dikkatli ve doğru yerleştirilmesi gerekiyor. Ama sonuç, buna değiyor!
ÜÇ BOYUTLU DİŞLER

dişe diş!

bir diş ama büyük iş!

özetlersek...
Önce karakterden bağımsız olarak dişler 3d modellenir.
İkinci adım cnc de ahşap işlemektir.
Çıkan ürünün adaptasyonu yapılır ve zımparalanır.
Ardından ahşap modelden vakum makinesinde vakum kalıp alınır ve kalıptan ürün elde edilerek kesim işlemleri yapılır.
Bundan sonra yine zımpara ve ağıza adaptasyon aşaması vardır sırada!
Bir maskotun dişi toplamda iki iş günü alır ama karakterimiz bir başka canlanır, güzelleşir.

diş, maskotunuzun kalite kaşesidir!

İNCELİKLER YÜZÜNDEN

makyaj ve incelikler zamanı

Göz kamaştırmak için!
Maskot üretiminde doğrular ve yanlışlar vardır. Ama doğru üretilmiş bir maskotun göz kamaştırması sadece ustalık değil, artistik görüş ve sanatçı dokunuşlar ister. Bu noktada maskot üreticisi bizim için sanatçıdır.

Artistik boyamada yumuşak geçişler!

Burada
doz
her şeydir!

bütünün şıklığını
detaylar belirler!

Etkili bakış için doğru açılı kirpikler!

Lazer kesim
Standart hiçbir üretimimiz olmadığı gibi, bakış etkisinin önemli enstrümanı kirpiklerde de orjinal çizime birebir sadık kalıyoruz.
Kirpiğin inceliği, kıvraklığı, uçlarda sivriliği ve açısı önemlidir.
çizim
ANIMATRONICS

bizde o göz var!

anne maskot bana göz kırptı!

Mühendislik ve ekip çalışması
Bir karakter maskotunun sahada gözlerini sağa oynatması, göz kapaklarını kapatıp açması, kuyruğunun oynaması, kaşlarının kalkması gibi minik hareketler kuşkusuz ki ektra etki sağlar, karakteri daha da canlandırır.
Maskot üretiminin en zorlu, zaman ve ekip emeği gerektiren özel bir bölümüdür.
Göze ve, göz motoruna ait, hareket yeteneği amaçlı bütün parçalar tek tek karaktere göre tasarlanarak üretildikten sonra mekanizma üretimi başlar.
HAREKET YETENEĞİ

ne kadar konfor, o kadar performans!

ekşınnnnn!
Dünyanın her yerinde artık karakter maskotları sıklıkla kullanıldığı gibi, onlardan aktif ve coşkulu performanslar da bekleniyor.
Bir maskot sahada ne kadar hareketli olursa, gözler o kadar onda kalıyor, hafızalarda o kadar etki bırakıyor. Yurt dışında faaliyet gösteren bu maskotlarımız birbiriyle yarışıyor, sahne alıyor, itişip kakışıyor, bol bol koşuyor ve spor yapıyorlar.
Bunun için maskot üretiminin tamamen bu hareketlere elverişli üretilmesi gerekiyor.
Yani kafası çok hafif, bedeni ergonomik, ayakkabıları esnek ve hafif, görüşü rahat olmak zorunda!

Onları sahaya hazırlamak da bizim işimiz!

en önemli 3 faktör!
1. animatör görüşü
2. beden ergonomisi
3. ayak konforu
AYAKKABI

ayakkabı maskotun dopingidir!

Her maskota özel ayak ve ayakkabı!

Ezbere iş yok, kalıp yok!
Her karakterin kendine özgür bir tipi olduğu gibi, kendine özgü ayakları ya da ayakkabıları vardır.
Biz; her karakterin kendi özel ayakkabısını modeller ve cnc de tabanına kadar işleriz.

Hem kuş gibi hafif, hem de esnek!

Ve ayağı sarıyor!
Çünkü biz animatör ayak numarasını soruyoruz ve tercih eden müşterilerimize, ayak numarasına uygun pabuç üretiyoruz.

Şimdi kim korkar sahadan?

KARAKTER TASARIMI

önce karakter lazım!

markanızı temsil edecek!

Yepyeni bir karakter tasarımı istiyorsunuz.
Belki markanızı, belki bir ürün grubunu, belki de hizmetinizi temsil edecek.
Bir hayvan mı, tamamen özgün bir tür mü, yoksa insan mı olmalı, bilmiyorsunuz.

Öyleyse, yola markanın özelliklerinden çıkmak en doğrusudur.
Bu özellikleri sizden alırken, aynı zamanda markayı gözden geçirerek önerilerimizi sunarız.
Fotoğraftaki Muflon Karakteri, Lefke Avrupa Üniversitesi için ürettiğimiz bir karakter tasarımıdır.
Memnun kaldıkları için sahalarda karakterlerini hem aktif hem de çok sayıda kullanıyorlar.

Her karakter tasarımında dikkat edilmesi gereken sabit değişmezler de vardır.
  • Özgünlük (başkasına benzemeyen)
  • Akılda kalıcılık (marka bilinirliğini arttırmak için)
  • Ayırdedicilik (Hızlıca kalabalıkta farkedilecek özellikler bulundurması)
  • Etkili olması (Misyonu ne olursa olsun)
Karakter Tasarımı konusunda ister bizimle, ister bağımsız bir çizerle çalışıyor olun, bu noktaları dikkate almanızı öneriyoruz.
Artık yurt içindeki ve yurt dışındaki çoğu marka, tasarımlarını maskot üretimine uygun yaptırıyor ve sahada rahat hareket özelliğini dikkate alıyor.

karakter tasarım aşamaları

İstanbul Akvaryum Penguen Karakteri
  • Talebinizin içeriğine uygun çizerle eskiz çalışmaları başlatırız.
  • Eskizlerin içinden ön elemeleri yaparak, seçtiklerimizi size sunarız.
  • Sıcak bulduğunuz karakter üzerinde gerekli revizeleri yaparız
  • Detaylandırarak, kostümlü ve renkli final çizim halinde sunarız
  • Onayınızın ardından karakterle ilgili maskot üretimine başlarız.
Balıkesir Basketbol Spor Klübü (Balki)
karakter tasarım uygulama seçenekleri
  • Tv ve basında kullanılacak
  • Sadece yerel basında kullanılacak
  • Birden fazla pozu gerekecek
  • Sadece maskot üretimi için tasarlanacak
Bu kararlar, hem tasarımda içeriği, hem de bütçe bedellerini değiştirir.
Fransız Kardan Adam
UZMAN EKİP

tayfa sağlamsa, gemi sağlam kalır!

Teknoloji, sanat, rekabet falan, hepsi tamam da...  Başarının özü insan’dır her daim! Diğerleri insan’la anlam kazanır, tutkuyla anlam kazanır.
Biz kendimize ve birbirimize inandık, ekibimize inandık önce. Ve müşterimize inandık. Markaların kalite beklentisine! İki tarafta da insan var!
Ve bütün başarıların ardında insan ve ekip ruhu var!
Bizim ortaklığımızın özelliği; karakter tasarımı, animasyon, kostüm ve sahne sanatları, reklamcılık ve marka yöneticiliği, senaristlik, endüstri tasarım
ve makine uzmanlığı gibi birbiriyle çok ilgisiz gibi görünen bütün okul ve deneyimlerimizin, bu  iş için sacayaklarını mükemmel tamamlıyor olması!
Marka değerini bilmek ve yönetmekten gelmek, müşterilerimizi doğru yönlendirmek, karakterine değer veren bütün lider markalar için
“Maskot” konfor alanını oluşturmuş olmak bizim için çok önemli ve sevindirici. İşte balık, tam bu baştan kokuyor.
CENAP AK
KURUCU ORTAK
CENAP AK
Ceo
Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar.... Sonra fizik!
Yazılımcılık, çizgi animasyon, reklam yazarlığı, tv yöneticiği...
Ardından “bunlar sarmadı, mecrayı ben kurarım” inadı ve Türkiye’yi maskotla tanıştırma!
Tükenmeyen bir öğrenme, biriktirme, sorgulama, paylaşma ve üretme tutkusu... Sevdiği işi yapma, sevmediğini hiç yapmama kararlılığı.. Hemen hemen her koşulda ve kesintisiz eğlenme durumu...
Maskot’un kurucusu, ceosu, abisi, bitanesi!
SEVDA FIRAT AK KOTOĞLU
YORUCU ORTAK
SEVDA FIRAT AK KOTOĞLU
Yönetici
Mimar Sinan Üniversitesi Sahne ve Görüntü Sanatları...
10 yıl reklam yazarlığı, 7 yıl sanat yönetmenliği,
8 yıl televizyon senaristliği, çocuklara ve gençlere 9 kitap...
Bir yandan çizerlik derken ne olduğunu anlamadan eğlence hayatına Maskot’ta devam!
Tanıtımdan tasarıma, satıştan üretime bütün süreçlerin takibinde ve gevezeliğinde başrol!
Maskot’un her işe maydonozu!
OZAN KOTOĞLU
KIRICI ORTAK
OZAN KOTOĞLU
Üretim Koordinatörü
Mimar Sinan Üniversitesi Endüstriyel Tasarım...
Ödüllü ve istisna bir şirkette insansız hava aracı üretirken kendini Maskot’ta buluverme...Cnc Makinesinden vakum makinesine, animatroniksten mekaniğe, türlü teknoloji ve çözüm üretimi... Her şeyi bilme ama cebinde kaç lira olduğunu bilmeme...Eksik bilgiye ve vasat zekaya karşı aşırı sinir...Aynı işi ikinci kez yapıyorsa, en temizi göz teması kurmadan uzaklaşma...
Maskot’un deli mucidi!

önce karakter lazım!

Önceliğimiz ne madde, ne zirve, ne de başarıdır.
Mottomuz ‘önce karakter lazım’, sadece maskot üretimi için değil,
her şey için hayata bakışımınızın bir göndermesidir.
Ekibimiz bilir ki; ürettiği oyuncak değil, marka temsilcisidir.
Yaptığı göz değil, bir çocuğun anılarında yer alacak ‘bakış’ tır.
Dudak değil, gülüştür, ifadedir.
Her detay hem sabırla, hem dikkatle, hem de bu duyguyla işlenir.
İşini doğru bir şekilde ve severek yapmak; düzgün bir karakterin olmazsa olmazıdır.
Maskot Ekibi olarak; hepimiz bu duygu sisteminin bir parçasıyız.
BAHAR N. AK
BAHAR N. AK
Müşteri İlişkileri Direktörü
SERCAN YAVAŞ
SERCAN YAVAŞ
Atölye Şefi
SERAP AK
SERAP AK
Kostüm Yönetmeni
MUSTAFA ÖZÇELİK
MUSTAFA ÖZÇELİK
3D Modelleme Direktörü
CİHAN ŞAKAR
CİHAN ŞAKAR
3D Modelleme Uzmanı
SAMET BULDUK
SAMET BULDUK
3D Modelleme Uzmanı
HALİL ÖZDİL
HALİL ÖZDİL
CNC Uzmanı
ZEKİ ERGİN
ZEKİ ERGİN
Terzi
NEVZAT GÜLER
NEVZAT GÜLER
Artistik Maskot Üreticisi
HAKAN ÇELİK
HAKAN ÇELİK
Artistik Maskot Üreticisi
GAMZE ÇETİZ
GAMZE ÇETİZ
Artistik Maskot Üreticisi
SALİH YILMAZ
SALİH YILMAZ
Yemek ve Düzen Sorumlusu
arı gibi çalışır ağustos böceği gibi oynarız!
ARGE

hep “daha”nın peşinde!

bir kanat için bir ay seferberlik!

çözümleri hatalara borçluyuz!

Bizde yöntem standartlaşmaz!
Her ay bir makine ya da bir yöntem hurdaya çıkar.
Çünkü yepyeni bir başka yöntem keşfetmiş oluruz.
Başarımızın nedenlerinden biri emeğimize acımamaktır.
Düşünmeden ‘olmaz’ demiyor, imkansızın olurunu aramaya devam ediyoruz.
Daha pratik, sahada daha sorunsuz, daha etkileyici ve daha hafif sonuçlara ulaşmak için çalışmalarımız sürüyor.

Ayakkabı argemizin mükemmel sonucu!

Artık ayakkabılar
Hem daha hafif
Hem çok daha esnek
Hem de istenen boyutta üretiliyor.

Her konuda, kesintisiz arge!

hareket yetenğeğinden yeni dokulara, kullanım pratikliğinden kafa hafifliğine kadar her konuda araştırma ve geliştirmelerimiz sürmektedir.
İHRACAT

Niye maskotlarımız Türkiye’de yaptırıyoruz Peter?

Çünkü en yüksek kaliteyi istiyoruz George!

Ve en konforlusunu istiyoruz!
Ve hesaplı olsun istiyoruz!
Ve hızlı üretilsin istiyoruz!
Ve bütün bunların karşılığı sadece Türkiye’de,
sadece Maskot’ta var!

Kalite söz konusu olduğunda mesafenin bir önemi yoktur!

Üretim boyunca
müşterimizle
görsel ve onaylı iletişim!
Ve tam zamanında olması gerektiği noktada!